תר"צ - תש"י
תש"י
תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תש"נ
תנש"א
תשנ"ב
בלתי מוגה
מוגה
מאמרים
תוכן ענינים
עיקר מעלת חודש השלישי - בזה שקשור עם מתן תורה כלשון הגמרא "אוריין תליתאי בירחא תליתאי לעם תליתאי"; הדגש בתליתאי הוא בזה שפועל חיבור ב' דברים ביחד, וכ"ה בתורה שפועלת שינוי בעניני העולם; ההוראה מהנ"ל שאע"פ שתורתו אומנתו, מ"מ צריך לפעול בהעולם. (ס"א)
ההוראה מחיבור הפרשיות (הסותרות) בהר בחוקותי; בהר - ענינו הגבהה, ובחוקותי - ענינו ביטול וקבלת עול, והחידוש שצ"ל חיבור ב' הקווין ביחד, בהר ובחוקותי; וקשור גם עם מתן תורה שענינו חיבור ב' הקווין כנ"ל; ענין בהר ובחוקותי בעבודה - דאע"פ שפועל על השני מתוך אהבה מ"מ צ"ל חדור ומודגש בזה שזהו מצד ציווי התורה. (ס"ח)
לימוד מהסדר במתן תורה דבתחלה נאמר "כה תאמר לבית יעקב" אלו הנשים ובלשון רכה, ואח"כ "ותגיד לבני ישראל דברים קשים כגידים, דכ"ה בענין החינוך דההתחלה צ"ל בשפה רכה, ואז מצליחים. (סט"ו)
שאלות בפירוש רש"י (כו, ט) "ופניתי אליכם והפריתי אתכם". (סי"ט)
שאלות בפרקי אבות (פ"ה מ"ו) "עשרה דברים נבראו בערב שבת בין השמשות". (סכ"א)
שאלות בלקוטי לוי יצחק (קטו, סע"א) - בענין דמשמע שם שעיקר כיבוד אב הוא לאחרי המיתה דזהו בניגוד למה שמובא בנגלה שעיקר ענין אב ואם הוא בחיים. (סכ"ב)
הביאור בפירוש רש"י. (סכ"ב)
הביאור בפרקי אבות מדוע נבראו דברים אלו לאחרי בריאת האדם ולא לפניו כמו שאר הנבראים. (סכ"ט)
הביאור בלקוטי לוי יצחק. (סל"ג)
המשך הביאור בפרקי אבות; וההוראה בעבודה מהמשנה "ואף צבת בצבת עשוי'" - שאע"פ שזהו רק הכשר, מ"מ התעסק בזה הקב"ה וכ"ה בעבודת האדם שצריכים לפעול ולהתעסק גם בהדברים שנראים רק כהכשר וכהכנה. (סל"ד)