תר"צ - תש"י
תש"י
תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תש"נ
תנש"א
תשנ"ב
בלתי מוגה
מוגה
English
תוכן ענינים
ענין יום ההילולא הוא ענין התשובה עד לדרגא הכי נעלית; בית המקדש הג' הוא "מקדש אדנ-י", וע"י לימוד ההלכות (בזמן הגלות) ישנו עשרה קבים (ולא רק תשעה) וכולם "שלו"; ביאור בהלכות בית הבחירה פ"א ה"ד: "בנין שבנה שלמה כבר מפורש במלכים כו'; "הדרן" על מסכת חולין - ביאור בענין "לא יטול אדם אם על בנים אפילו לטהר את המצורע וכו'" - שכר מצוות בעולם הזה. (ס"א)
מעלת ילדי ישראל שדוקא ע"י פועלים "להשבית אויב ומתנקם", ומפני זה "אין מבטלין תשב"ר אפילו לבנין בית המקדש"; חיוב אצל כאו"א להיות מחנך. (ס"ב)
הוספה במבצע מזוזה ובפרט שלאחרי האזהרה הראשונה (באנטבה) הי' עוד אזהרה (בקושטא); סיפור ע"ד אסון שארע לתלמיד ישיבה, וכשבדקו המזוזה שבחדרו היתה פסולה, והלואי שאביו הראש ישיבה "וועט זיך כאפן" ויעשה שטורעם מזה. (ס"ג)
המשך (מס"א) ה"הדרן" על מסכת חולין. (ס"ד)
מקור והסברה לאלו שטוענים איך יכולה מזוזה (דבר של קדושה) לשמור במקום מפתח וכמו"כ תפילין. (ס"ה)
המשך ביאור בענין שכר מצוה בהאי עלמא ליכא; השמטה להנדפס בלקוטי שיחות לפ' ואתחנן תשל"ו בענין חלוקת הכהנים. (ס"ו)
ביאור בשיעור היומי בחומש, עה"פ (ראה יב, יא) והי' המקום אשר יבחר ה' אליכם לשכן שמו שם וגו'". (ס"ז)
כ"ף אב, ח"י אלול ויום הכיפורים הם באותו קביעות בימי השבוע, ולכן צריכים להתחילת בעבודת ח"י אלול כבר מכ"ף אב - והיינו להוסיף בתלמוד תורה באופן של לומד ומלמד לאחרים. (ס"ח)
מחאה נגד אלו האומרים שב"אנטבה" לא הי' נס; מגבית לקרן תורה; דובר אודות המצב בארץ הקודש בנוגע להחזרת השטחים ובהמשך להמאורע הנ"ל. (ס"ט)
השתדלות להוציא לאור קובץ שיודפסו בו על הענינים הקשורים בחלק הנגלה דאדמו"ר הזקן ונשיאים שלאחרייו (לוח התיקון, מראי מקומות, שאלות ותשובות, מכתבים שלהם בנגלה). (ס"י)
עוד
בהתוועדות זו - (יום ב' פ' ראה, כ"ף מנ"א), ביאר כ"ק אדמו"ר שליט"א את הליקוט שי"ל לקראת פ' ואתחנן. הביאור נדפס בשעתו כהשמטה להליקוט דפ' שופטים, ונתוסף אח"כ להליקוט דפ' ואתחנן בשולי הגליונות, (ונדפס בחי"ט ע' 55, שיחה ג).