תר"צ - תש"י
תש"י
תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תש"נ
תנש"א
תשנ"ב
בלתי מוגה
מוגה
ליקוט:
מאמרים
ד"ה ויאמר משה אכלוהו היום (המשך: ג)
תוכן ענינים
שייכות ענין המלחמה (בפרשתינו: "ה' ילחום לכם" ובהפטרה: מלחמת דברוה וברק וכו') לשבת שירה, כי ע"י הקדמת סיפור המלחמה רואים גודל מעלת השירה, והוראה מזה שגם ענינים דמלחמה וכיו"ב צ"ל בשמחה, ועי"ז פורץ גדר. (ס"א)
אילן ענינו כח האין סוף באין סוף גופא, וכמו"כ אצל בני ישראל שהם בלי גבול (בכל מאדך) בבלי גבול (בלי מספר), ולכן נמשלו לעץ ("כי האדם עץ השדה"), והוראה שצ"ל "עושה פרי", לקרב עוד יהודי. (סי"א)
המשך סיום מסכת כתובות. (סט"ז)
שאלות בפירוש רש"י (טז, כא) "וחם השמש ונמס - הנשאר בשדה נמוח וכו'". (סי"ח)
שאלות בלקוטי לוי יצחק - ענין "אחד המרבה ואחד הממעיט וכו'", וההתאמה בין הביאור ע"פ קבלה עם פשוטו של מקרא. (סי"ט)
מעלת קביעות יו"ד שבט באמצע השבוע שמתברך מש"פ בא. (ס"כ)
הביאור בפירוש רש"י. (סכ"א)
הביאור בלקוטי לוי יצחק. (סכ"ח)
עוד
הנחה של המאמר, כפי שיצא לאור בשעתו, (עם שינוי קטן בסופו).