תר"צ - תש"י
תש"י
תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תש"נ
תנש"א
תשנ"ב
בלתי מוגה
מוגה
ליקוט:
מאמרים
ד"ה באתי לגני (המשך: ב)
תוכן ענינים
ענין ההתוועדות להתעורר לפעול במעשה בפועל, הפצת לימוד התורה וקיום המצוות ובמסירת נפש, ועי"ז יצליח, ולא להתפעל מטענות היצר הרע (אף שבא ב"טענות יראת שמים"). (ס"א)
אע"פ שמדובר בהנהגת נשיא, מ"מ מכיון שהוא נשיא העם צריכים ללכת בדרכיו (ע"ד מה הוא רחום וכו'), ומכיון שהשתדל בפעולות ב"שער המלך" (בדוגמת מרדכי) וכידוע שנסע לעיר הבירה וכו', לכן אלו המסוגלים לזה שיתעסקו בזה, אבל בשעת מעשה צריך להיות מתנהג כהוראת התורה ומתגאה שהוא יהודי ועומד בתוקף. (ס"ג)
הוראה הנ"ל צ"ל לכל יהודי, והיא: "קדמו שקליהם לשקליך" - להתאסף ולפעול בענינים של תורה ומצוות, ולכן שהרבנים יפסקו עכשיו (בעת ההתוועדות) והראשי ישיבות ידברו דברי תורה, בנוגע לשלימות הארץ התורה והעם. (ס"ד)
חיזוק להפסק דין שלרועה אסור לעזוב את צאן מרעיתו מהנהגת כ"ק אדמו"ר מהוריי"צ; סיום מסכת כתובות. (ס"ה)
החובה בלימוד הלכות, והפצת התורה בכל האופנים (ראַדיו וכו'); אודות חת"ת. (ס"ו)
"משה שפיר קאמרת" קאי על כל תלמיד חכם, שלאחרי שמשה "פתח" ובירר את הענין, יכול כ"א להגיע לזה; ביאור בענין פתח, שבכדי לשומרו צריך מפתח וההוראה בעבודה; בענין אהבת ישראל, שההרגש של אהבת ישראל הוא "מפתח" לכל המתעסף (גמ"ח ביקור חולים וכו'). (ס"ח)
פעולות עם נשי ובנות ישראל, וחינוך ילדים, ושאר המבצעים; מגבית עבור לימוד התורה לשמה. (ס"י)