תר"צ - תש"י
תש"י
תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תש"נ
תנש"א
תשנ"ב
בלתי מוגה
מוגה
מאמרים
תוכן ענינים
בשבת נכללים ועולים כל ימי השבוע, ויום ראשון, שהיא גם ראשון במעלה, נכלל בראשונה, ובשנה זו י"ט כסלו (שהי' ביום א'); וההוראה: שכל החלטות די"ט כסלו בג' הקוין צריכים לעלות שלא בערך ועד לאופן של תענוג. (ס"א)
המשך (מי"ט כסלו) בסיום הלכות חנוכה בספר היד, ועפ"ז ביאור במה שכתוב בשולחן ערוך אדמו"ר הזקן הלכות שבת - "נר ביתו ונר חנוכה וכו'", ושייכות הסוגיא דחנוכה "מאי חנוכה" (שבת כא, ע"ב) במסכת שבת; קשר התחלת וסיום ספר זמנים להרמב"ם. (ס"ו)
בכ"ד כסלו נצחו החשמונאים, שבזה הי' ענין בלתי רצוי שכהנים מלכו (אע"פ שהמלכות שייכת לשבט יהודה), אבל בו ביום ג"כ נתנבא חגי על נצחון של בני ישראל, ובקשר עם שבט יהודה, וזה הי' נתינת כח שביום זה (מגלגלין זכות ליום זכאי) ינצחו החשמונאים. (סכ"ב)
שאלות בפירוש רש"י עה"פ (לז, כט) "וישב ראובן אל הבור". (סכ"ח)
שאלות בלקוטי לוי יצחק "תא חזי חסידותי' דראובן". (ס"ל)
שייכות סיפור מכירת יוסף עם חנוכה, וקשר לביאור הבעש"ט עה"פ "וסרתם ועבדתם" - שאם יהי' "וסרתם" אז יהי' "ועבדתם אלקים אחרים". (סל"א)
הביאור בפירוש רש"י. (סל"ח)