תר"צ - תש"י
תש"י
תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תש"נ
תנש"א
תשנ"ב
בלתי מוגה
מוגה
מאמרים
תוכן ענינים
בכל הפרשה מדובר על המאורעות שהיו אחר פטירת שרה ומ"מ שם הפ' הוא "חיי שרה" כי מאורעות אלו מוכיחים את הנצחיות שב"חיי שרה"; גם הפעולות שביטאו "רדי' וכיבוש" הם כתוצאה מהשפעת שרה "עקרת הבית"; יהודי הוא מציאות אמיתי גם מצד עצמו משא"כ בני נח, וזה מתבטא בהבדל ביניהם בנוגע לעונשי התורה. (ס"א)
כל מצוה הוא נצחי אבל (מענין הנ"ל ד"חיי שרה" אנו למדים ש)הבירור על אמיתית הדבר אצלו, הוא כשאינו מסתפק בפעולות בהוה רק ממשיך בזה גם בעתיד; כל מציאות הגר וישמעאל הוא "שפחת שרה" וכשישמעאל טוען שהוא "בן הגבירה" מתבטל מציאותו ולכן "על פני כל אחיו נפל" וכן כשישמעאל מנתק את עצמו מברכת אברהם הוא נופל. (ס"ב)
ביאור בפירוש רש"י עה"פ (כד, סז) "ויביאה יצחק האהלה שרה אמו" והמשך (מהתוועדויות שלפנ"ז), וההוראה בהדלקת נרות שבת קודש (גם) ע"י קטנות מגיל ג' ומעלה; ביאור בהערות לזהר (קלג, ב) עה"פ "ולבני הפלגשים וגו'". (ס"ה)