תר"צ - תש"י
תש"י
תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תש"נ
תנש"א
תשנ"ב
בלתי מוגה
מאמרים
תוכן ענינים
בספריו של אדמו"ר הזקן מתבטא החיבור - ד"שני-אור" נגלה ונסתר; ע"ד מראי מקומות לשולחן ערוך; ביאור החילוק בין כבוד ועונג דשבת, בין אדמו"ר הזקן לרמב"ם, ובין שניהם לסדר בפסוק; בפסוק מדבר אודות התכלית שאף "עונג" תכליתו כבוד, משא"כ אדמו"ר הזקן והרמב"ם ענינם הלכה; הרמב"ם מסכם בפסוק זה את כל הלכות שבת, משא"כ אדמו"ר הזקן מתחיל. (ס"ב)
ענין אברהם יצחק ויעקב, הו"ע אדמו"ר הזקן אדמו"ר האמצעי והצ"צ; אברהם אבינו ע"ה התחיל להאיר את העולם וכמו"כ אדמו"ר הזקן; הצ"צ כתב על אדמו"ר הזקן ג' לשונות: "ארון הקודש" שענינו בינה, ארון - כלי לקדש - חכמה, "מאור ישראל" שענינו חכמה, ו"משיח ה'" שענינו כתר; בהסתלקות, הענינים עולים מלמטה למעלה לכן הסדר הוא כנ"ל; הסתלקות הקב"ה וכמו"כ צדיק הו"ע של גילוי נעלה. (ס"ג)
לאחרי הענין ד"וארא אל אברהם וגו'", ענין התפלה שהאבות תקנו מגיעים ל"אני הוי'" ענין התורה; אדמו"ר הזקן הלך למעזריטש אודות ענין התפלה אך בפועל ובגלוי גילה את פנימיות התורה; דוקא כשיש עירוב - ערוב - בין החיות, צריכים לפרט ש"והפלה ה'" בין ישראל לעמים; כשאין מה לענות לענין נטפלים לדברים צדדים כבמשפט בייליס; נפילת רוחם היא עד כדי כך שכבוד הוא אצלם שהגוי מרשה להם לרשמו כיהודי. (ס"ד)