תר"צ - תש"י
תש"י
תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תש"נ
תנש"א
תשנ"ב
בלתי מוגה
מוגה
מאמרים
תוכן ענינים
שיחה א: כמה טעמים בשם "שבת הגדול"; הלכה ואלו ואלו דא"ח; ביאור לשון אדמו"ר הזקן (בשולחנו או"ח ר"ס תל) "שבת הגדול - לפי שנעשה בו נס גדול כו' למכה מצרים בבכוריהם".
שיחה ב: השייכות דשבת הגדול לפרשת צו, ובפרט לריש הפרשה - "צו את אהרן" ופירש רש"י "אין צו אלא לשון זרוז מיד ולדורות, אמר רבי שמעון ביותר צריך הכתוב לזרז במקום שיש בו חסרון כיס"; מעלת ענין הזירוז ובפרט במקום שיש חסרון כיס; ביאור בזה שהענין דזירוז במקום שיש חסרון כיס נאמר בריש פרשת צו, ולא לפני זה.
שיחה ג: שאלות בפירוש רש"י עה"פ (ז, ב) "במקום אשר ישחטו העולה ישחטו את האשם" - "ריבה לנו שחיטות הרבה לפי שמצינו אשר בציבור נאמר ישחטו רבים ותלאו בעולה להביא עולת ציבור בצפון".
שיחה ד: בהמשך להמבואר בהמאמר שמיוסד על מאמרי פסח דשנות ת"ש ותש"א יש לעורר עוד הפעם ע"ד ההשתדלות שלכאו"א יהי' צרכי פסח ובפרט מצה שמורה כו'; זהירות יתירה בשנה זו (בנוגע טלטול מרשות לרשות) שפסח חל ביום השבת.
ע"פ המבואר בלקוטי לוי יצחק בהערות לזהר בפרשתנו (ע' ריב) בענין "עוף יעופף כו' עוף שרשו ביסוד וכו'" יש לבאר מש"כ באגרת התשובה (פי"ב) "וכנודע… מענין עליות עולמות העליונים באתערותא דלתתא בהקרבת עוף אחד בן יונה… או קומץ מנחה" דלכאורה למה מביא דוגמאות מקרבן עני ולא מקרבן בהמה.
שיחה ה: המשך הביאור (מש"פ ויקרא) בפירוש רש"י עה"פ "והסיר את מוראתו בנוצתה".
שיחה ו: בנוגע הפירוש רש"י בפרשתנו הנה שקו"ט בזה בספר "אור המאיר" להר"מ שפירא מלובלין שקבלתי ממנו כ"דרשה געשאנק".
שיחה ז: הוראה מיוחדת מהקביעות דפסח בשנה זו.
שיחה ח: הביאור באגרת התשובה.
קטע מהנ"ל
הוראה מיוחדת מקביעות דפסח שנה זו דבחול המועד אין בו שבת, ולכן אין זמן הפוטר את האדם מחיוב לימוד התורה, - ה"ז מראה על תוקף החיוב בלימוד התורה.