תר"צ - תש"י
תש"י
תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תש"נ
תנש"א
תשנ"ב
בלתי מוגה
מוגה
מאמרים
ד"ה כי תשא (המשך: ב)
בלתי מוגה - מהדורה חדשה
תו"מ סה"מ (פורים)
תוכן ענינים
בקשת אסתר "לך כנוס את כל היהודים", כוללת גם את היהודים שהשתתפו בסעודה דאחשורוש, אבל מרדכי מצד עצמו לא רצה לכנוס אצלם, והטעם: דרק אסתר שהיתה בבית אחשורוש, ועברה שם נסיונות והתגברה עליהם, הי' בכוחה לעורר ולקרב את היהודים שנכשלו בסעודת אחשורוש. (ס"א)
גזירת המן נתבטלה ע"י כל היהודים - גם אלו שבעבר השתתפו בסעודה, ומכאן הוראה לקרב כל יהודי. (ס"ב)
ביאור הקשר בין חטא העגל לפורים; שאלות בפירוש רש"י עה"פ (לג, א) "וידבר ה' אל משה לך עלה מזה". (ס"ד)
שאלות בלקוטי לוי יצחק באגרת התשובה (פ"ט): "והשכל בשכלו וחכמתו ית' הוא עיון התורה וכו'"; המשך (מפורים ס"ז) בנוגע ל"סמיכה"; המשך (מפורים ס"ג) מדוע יש משלוח מנות ומתנות לאביונים רק בפורים ולא בכל השנה. (ס"ה)
הביאור בפירוש רש"י. (ס"ו)
הביאור באגרת התשובה; המשך הביאור בפירוש רש"י; סיפור מאדמו"ר מהר"ש: שכל יהודי יכול להמשיך ברכה ע"י תפלתו (ולא רק צדיק). (ס"ז)