תר"צ - תש"י
תש"י
תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תש"נ
תנש"א
תשנ"ב
בלתי מוגה
מוגה
מאמרים
ד"ה פדה בשלום (המשך: ג)
תוכן ענינים
בגאולת אדמו"ר הזקן נגאלה לימוד השיטה שלו והפצתה בכל רחבי המדינה, וההוראה - שיש נתינת כח לחיות עם השיטה באופן של חרות בלי להתחשב בכל עניני מיצר וגבול. (ס"א)
תורת החסידות מגלה ליהודי את הנשמה של תורה ומצוות, והיא התגלה בזמן שבני ישראל היו בגלות קשה ביותר בכדי לעזור להם לצאת מהקשיים המיוחדים בהם הם נמצאו. (ס"ב)
ההכרח בחינוך ילדי ישראל כדבעי, ואין להצעירים להתערב ולערבב הסדרים בזה וכו'. (ס"ג)
קביעות די"ט כסלו בשנה זו (ביום השבת) מודגש בגלוי הפדי' בשלום דאדמו"ר הזקן. (ס"ד)
בשבת ג' ענינים: א) מקדשא וקיימא (מצד עצמו), ב) מי שטרח בערב שבת יאכל בשבת, ג) מתנה מהקב"ה, והביאור בזה,שבת למעלה מהעולם ונמשך ממנה ברכה לכל ימי השבוע, וסעודת "מלוה מלכה" היא הממוצע בין אכילת שבת לאכילת ימי החול. (ס"ה)
"הדרן" על מסכת תמיד. (ס"ו)
ההוראה מפ' השבוע (פ' וישב) בהנוגע לכמה שכונות בישראל שאין להיבהל מ"אלופי עשו" הטוענים לנו הארץ וכו'". (ס"ז)
בשנה זו - ראש השנה, י"ט כסלו וי' שבט חלים בשבת, והמעלות דשבת בכלל (שבזה הוא סיום התניא וכו'). (ס"ט)
ע"י הפצת המעיינות באופן דהבנה והשגה זוכים להגאולה; אין לומר שעתה אתחלתא דגאולה וכמ"ש הרמב"ם הסדר בזה; אודות בני ישראל שיצאו לאחרונה ממדינה ההיא. (ס"י)
גאולת אדמו"ר הזקן שייכת גם לנשי ובנות ישראל, ובפרט שבהם תלוי כללות ענין החינוך. (סי"א)