תר"צ - תש"י
תש"י
תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תש"נ
תנש"א
תשנ"ב
בלתי מוגה
מוגה
ליקוט:
מאמרים
ד"ה וידבר גו' אנכי (המשך: א)
תוכן ענינים
ביאור בדברי אדמו"ר הזקן בשולחן ערוך (סתצ"ד סי"ח) ותוכנו: שבחג השבועות צ"ל ענין האכילה, והשמחה באופן גלוי אפילו לאומות העולם; שלילת שתיית משקה. (ס"א)
המעלה שבהליכה לבית המקדש ברגל (בנוסף לתכלית ומטרת ההליכה) והקשר לתהלוכה דשבועות. (ס"ב)
הקשר בין הליכה לרגל במיוחד לשבועות שאז נפעל ענין ההליכה ע"י התורה, וברגל דוקא שענינו בעבודה - קבלת עול. (ס"ג)
הקשר בין שיעורי חת"ת לשבועות, והשייכות בינינהם (משה, דוד, והבעש"ט) וענינו בעבודה. (ס"ד)
מקור "השמועה" שדוד מת ביום ב' דחג השבועות הגם שלא הי' שייך ב' ימים יום טוב בזמנו, שייכות פטירתו לשיעור תהלים היומי. (ס"ה)
הצד השוה בין משה, דוד והבעש"ט באופן נשיאותם בההנהגה המיוחדת עם קטנים וההוראה לכאו"א. (ס"ו)
ענין הנ"ל במעלת ההילוך כשלעצמו, קשור עם שיטת הבעש"ט (שמקורו בגמרא) בענין השגחה פרטית על כל פרט, וההוראה שצריך להיות בכל דרכיך דעהו. (ס"ח)
ההדגשה על חינוך הילדים שצ"ל הילדים שצ"ל במיוחד בתקופה זו שרואים שהבנים עוזבים את דרך אבותם. (ס"ט)
ביאור שיטת אדמו"ר הזקן בחיוב דקטן במצוות, ההבדל בין מצוות תלמוד תורה (-שבועות) וקרבן פסח (- פסח) לשאר המצוות בחיובן על הקטן, ההוראה בהתעסקות בחינוך ולימוד הקטנים שאז נעשה "כאלו ילדו". (ס"י)
כל דבר שבעולם מקורו בתורה ואעפ"כ ניתן בחירה לאדם ובכוחו לגלותו, הצורך לנצל את הפרסומת לענינים הכרחיים דוקא (טהרת המשפחה, צניעות, קעמפ כשר וכו') ולא להתעסק בדברים אחרים. (סי"א)
צניעות האשה כתוצאה מצניעות האיש; חת"ת; הנמצאים מאחורי מסך הברזל. (סי"ב)