תר"צ - תש"י
תש"י
תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תש"נ
תנש"א
תשנ"ב
בלתי מוגה
מוגה
מאמרים
ד"ה אשר קדשנו במצותיו
תוכן ענינים
שמחת בית השואבה פועלת (לא רק על העתיד כ"א גם) על העבר; וגם על שבת ויום טוב שאין שמחת בית השואבה דוחה אותם. (ס"א)
ביאור בהא דבשמחת בית השואבה הי' כלול מהעבודה דמלמעלה למטה ומלמטה למעלה - צדיקים ובעלי תשובה ביחד. (ס"ב)
מעלת הלולב (שעליו מברכים "על נטילת לולב"), והצורך (מן המובחר) לברך עליו - בסוכה, וביאורו ע"פ נגלה, ובעבודה. (ס"ג)
מאמר (קצר) מאדמו"ר הזקן במעלתו של יהודי במסירות נפש, שנפעל ע"י ברכות המצוות. (ס"ד)
מסירת דו"ח מהכינוס דצא"ח. (ס"ה)
במעלת הקדושה שנפעלה ע"י עזרא ש(דוקא היא) קידשה לעתיד לבא ג"כ, וביאור מש"כ בנחמי' (ח, יז) (ובפרטיות לשון הגמרא (ערכין דף לב ע"ב)) שבזמן עזרא עשו סוכות ש"כי לא עשו מימי יהושע בן נון כן בני ישראל". (ס"ו)
קושי' בדברי הרמב"ם בענין קדושה ראשונה - שקדשה לשעתה, וקדושה שני' שקדשה לעתיד לבא, וביאורם בפנימיות הענינים. (ס"ז)
בדיוק הלשון "קדשה לשעתה, וקדשה לעתיד לבא" (דלכאורה מיותר הוא) ובפירוש הגמרא על "סוכה" דעזרא דקאי על ביטול היצר הרע דעבודה זרה, והקשר לשאר הפירושים המובאים בגמרא. (ס"ח)