תר"צ - תש"י
תש"י
תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תש"נ
תנש"א
תשנ"ב
בלתי מוגה
מוגה
ליקוט:
מאמרים
ד"ה עשר תעשר
תוכן ענינים
בדיוק הלשון "ראה אנכי נותן לפניכם… את הברכה אשר תשמעו וגו'" ובמקום אחר אומר "אם בחוקותי… אם בקולי תשמעו" (ולא אשר) - התם בעבודת הצדיקים ובמקום אחר בבעלי תשובה, וכאן בשניהם, הביאור. (ס"א)
בספר דברים מדובר ע"ד מצוות דארץ ישראל; ביאור מש"כ (ראה יב, ג) "כי ירחיב… בכל אוות נפשך תאכל בשר" בהנפקא מינא בין מדבר לארץ ישראל בענין אכילת בשר, וביאור גם גם לדעת רבי עקיבא, ומדוע במדבר נאסר בשר שחוטה, וההוראה בפועל. (ס"ז)
העבודה ד"שופטים ושוטרים", ע"י המקל, ב' אופנים במקל, וכאן מדובר במקל של נועם, שעי"ז מקרבים גם פינה נדחת. (סי"ד)