תר"צ - תש"י
תש"י
תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תש"נ
תנש"א
תשנ"ב
בלתי מוגה
מוגה
ליקוט:
מאמרים
ד"ה וידבר גו' זאת חוקת
תוכן ענינים
משנכנס אדר מרבים בשמחה קאי על כל החודש; וגאולת פסח מתחילה מראש חודש ניסן וזה הפי' מסמך גאולה (דפורים) לגאולה (דפסח) בלי שום הפסק; ובנוגע אלינו: לקפוץ לגאולה העתידה. (ס"א)
המשכן דפ' תרומה תצוה הוא בדרגת האצילות (ציווי הקב"ה למשה) והמשכן דפ' ויקהל פקודי הוא בענינים גשמיים, ולכן איתא דשמונה עשרה כנגד ח"י פעמים "כאשר צוה" שנאמר במשכן דויקהל פקודי, כי תפלה ענינה להעלות מארצה (כדוגמת משכן - גשמי), וכן להעלות כל סוגי ישראל כו'. וזה פועל רופא חולים וכו'. (ס"ד)
"ויקרא אל משה" לא ע"י שליח רק "אני הוא הקורא", שזהו דרגא הג' בשליחות, והגם דבנגלה ההלכה רק כדרגא אחת אבל ברוחניות יתכן ג' הדרגות, וגם מצד הגוף יכולים להגיע לזה. (ס"י)
ע"י תפלה דוקא - העלאה - ממשיכים יותר מע"י תורה, שלכתחילה היא המשכה, והכח לזה הוא ממשה - רועה ישראל. (סי"ג)