תר"צ - תש"י
תש"י
תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תש"נ
תנש"א
תשנ"ב
בלתי מוגה
מוגה
ליקוט:
English
תוכן ענינים
ב' ענינים בעדים: (א) בירור, (ב) קיום; כמה נפק"מ ביניהם; כמה פרטים בדיני עדות וההוראה מהם לפועל.
דובר בהמשך להנ"ל: ביאור גדר עדי קיום דקידושין, והא שהקרובים והפסולים הרואים הקידושין אינן פוסלים העדות.
עוד
בתו"מ התוועדויות נדפס רשימת כ"ק אד"ש להשיחה. [עם פענוחים].
ראה אג"ק ח"ה ע' רלד (אגרת א'תלד).
נ"ב: ויש להעיר בקיצור נמרץ ממ"ש פה בנשואי א', אשר בכלל הנה בעדים יש שני אופנים, א) שהעדות הוא רק ענין של בירור, וכמו עדים המעידים על פלוני שנגמר דינו בב"ד באופן כך, ב) עדות שהם תנאי ומהווים מציאות הדבר, שזהו ענין עדי קדושין, שצ"ל דוקא בפני עדים, וכן הוא ג"כ במ"ש הקב"ה אתם עדי'*, הנה גם בזה שני אופנים, א) שהם רק מעידים על ענין זה, או ב) הם ג"כ חלק מהמציאות ובפרט הוא בהענינים שעליהם נאמר שנעשה שותף להקב"ה במע"ב**, ובעבודה הענין הוא ע"י עבודה שלמעלה מטו"ד, היינו שהוא בעצמו אינו מציאות שרק באופן כזה יכול להיות נעשה שותף במע"ב כיון שהוא למעלה מה[ב]ריאה ומציאותה, ואכמ"ל.
*) עי' אוה"ת להצ"צ שמות ע' לט ואילך.
ראה אג"ק ח"ה ע' רלד (אגרת א'תלד).
נ"ב: ויש להעיר בקיצור נמרץ ממ"ש פה בנשואי א', אשר בכלל הנה בעדים יש שני אופנים, א) שהעדות הוא רק ענין של בירור, וכמו עדים המעידים על פלוני שנגמר דינו בב"ד באופן כך, ב) עדות שהם תנאי ומהווים מציאות הדבר, שזהו ענין עדי קדושין, שצ"ל דוקא בפני עדים, וכן הוא ג"כ במ"ש הקב"ה אתם עדי'*, הנה גם בזה שני אופנים, א) שהם רק מעידים על ענין זה, או ב) הם ג"כ חלק מהמציאות ובפרט הוא בהענינים שעליהם נאמר שנעשה שותף להקב"ה במע"ב**, ובעבודה הענין הוא ע"י עבודה שלמעלה מטו"ד, היינו שהוא בעצמו אינו מציאות שרק באופן כזה יכול להיות נעשה שותף במע"ב כיון שהוא למעלה מה[ב]ריאה ומציאותה, ואכמ"ל.
*) עי' אוה"ת להצ"צ שמות ע' לט ואילך.
**) שבת י, א. קיט, ב. ב"ר מג, ז. פס"ז פנחס.